Sunday, October 24, 2010

The Da Vinci Code


lagu sket....loading jap..



eh pkul 4 dh....kuatnya kesan segelas neskopi tu..tp dh pnat...nk tdo....smakin dicuba smakin mnjd2...sel2 otak ni plak masih gatal nk mngawan untuk mnghasilkan fikiran selanjutnya...Knape ak tkot sgt nk mnulis psl bnde2 ni..stiap kali ak nk tulis...bnde2 cam ni slalu berlegar dalam otak ak..bnde2 yg..”kau tahu x org akn mnyampah kat kau bile diorang bce sume ni”, “kau x malu ke tulis psal bnde2 ni” tp ape fungsi ak menulis sbenarnye....sbb...ak nk kongsi crite ak ngn org...sbb ak nk smatkan semua memori ak kat sni...manela thu nk tnjuk kat ank cucu ke...haha...n sbb nk ilang bosan....n sbb xde org nk dgr mslh ak time ak ade mslh tu..so ak tlis la kat sni..then sape yg sudi nk bce diorng akn bce....ak slalu gak pikr...”ni blog ak.. ske ati ak la nk tulis ape..”...huh...semua org pnah mnghadapi masalah...semua org jgak slalu selesaikan masalah..penyelesaian yg berbeza...ade org suke berkongsi,...ade org suke berdiam diri...ade org suke mmbace sesuatu yg sama...luahan seseorg tu x ptot dipersendakan...ak rse ayt2 ak x bjaye disusun rapi skarang....kalu bleh ak nk cte dr A smpai Z....tp kbajikan pembace juge perlu dititik beratkan...tp ak rase ni la entry pling jiwang pling serius pling romantik...wakakakakakak...sbb ade musik yg iringkan....lagu ni sementare je....sbb yg dtg akn pergi...dan mngkin juga yg dtg akn berkekalan selamanya...dan bermulalah kisah ini...

Pengalaman mngajar kite...jd lbeh matang....jd lbeh brani...soklan2 yg terbuku rapi sbelum ni dh sperti terjawab rapi....tp maseh ade soklan2 yg penting blom terjawab...ak rase jwpan tu mmg dh ade....tp ak xnak terus merungkai soklan tu...ade detik yg bgthu ak...mngkin ak dh tersilap lngkah..tp ak xnk slhkan lngkh yg ak dh buat...sbb mngkin lngkh yg ak dh buat ni akn bg sesuatu yg lbeh besar pulangannya...sape tahu.....ak mula paham dgn situasi skrang...dan kalaulh ak phm dr awl lg...mngkin situasi skarang x blku...tp mngkin juga ak masih x pahamn....jri ak kmatu lg...ak x thu mcm mne nk smpaikan ape yg hati ak dh kirimkan td....huh...ade mase kalu boleh kita nk satu dunia rase ape yg kite rase...tp kadang kala semua tu x boleh diungkap dgn kate2 atau sekadar tulisan....dan kadang2 sesuatu itu dpt diungkapkan dgn menzahirkannye....ape yg kite jalani sehari sebenarnye sering berputar pade paksi yg sama...cume keadaan persekitaran yg berbeza menjadikan seolah2 kite tidak pernah mngalami situasi tersebut....tp..jika kita sedar dan belajar dr sesuatu yg lpas...mngkin semua tu bjalan lncr dan tenang...dan kadang kala situasi yg x pernah kite lalui akn juge dpt kite lalui jika kite pinjam pngalaman sesuatu yg hamper dgn kite...bukelah mate...semua org tak sempurna....keputusan mmg sukar kalau nk diputuskan....dan manusia diciptakan berbeza....tp juga serupa....ade yg berbeza pndapat...tipulah kalau prasaan itu tiada jika sesuatu yg kite rse btol tp disangkal phak ketiga keempat mahupun kelima...tetapi sangkalan itu jugalah yg akan membantu kita supaya lbih terang melihat dunia...itulah manusia...saling berkait...dan saling melengkapi....rasa itu indah.....tp perit jika semuanya berlalu dgn kehancuran...ak hanye pnah merase...tp x pnah merasekannya trut disokong..hah....kalau iapun, sekadar mainan sebelum...semasa....dan selepas tidur.... manis itu indah...tp juga pahit...semua org memilih sesuatu yg manis....tp ada masanya pahit itu lbeh tggi nilainya dr yg lbeh manis...berteka teki itu juga indah....tp ade juge bhynya....pendek kate.....semuanya didatangkan dgn dua....manis dan pahit....ape yg kite sangkakan btol x semuanya adalah tepat...dan x semua yg kita rancangkan akn terus berjalan rapi...mngkin ade yg mghalang....kmatangan itu suatu rase...tp adekah bnar2 ianya wujud dlm jiwa...sedeh juga suatu yg amat bernilai...keseronokan itu hanya sementare...sedeh juga akan berlalu...dua prasaan ni seperti shabat baek...saling berganti menemani setiap insan....dan kadang2 bergolak untuk trus menemani....kesabaran itu juga penting...x usah terburu2....kalu ianya sudah tertulis...keceruk manepon tetap berkekalan...prasaan itu akan terus mendalam....tp mngkin akn hilang begitu sje...kerana yg indah itu x semestinya dimiliki...dan ade kalenya yg indah itu mesti dimiliki...ketakutan itu bukanlah sesuatu yg keji dan hina....kerana kadang2 ade sesuatu yg berbeza sedang mnghalang...kita mngatur tp tuhan menentukan...jika ia roboh kuatkan hati untuk mmbinanya semula...ada masanya yg roboh itu x perlu dinaikkan....perkara itu juga bukanlah boleh dipaksa...namun perkara itu juga bukanlah sekadar mngikut rase hati....perkara itu juga ada tahapnya perlu diabaikan dan dilupakan...walaupon terlalu kelat ianya akn mnjadi ubat jika kita kuat

Rungkaikanlah stiap yg tersirat...kerana tersurat itu mngkin mngajar kita untuk  tidak mnjadi seseorg yg pandai menegur tetapi mendiamkan diri.....bukan sekadar bermain kata...ttp cube mengungkapkan sesuatu yg kurang nyata...hormatilah ape yg igin disampaikan...kalau fahaman itu hilang, abaikan...kalau tersirat telah tersurat anggaplah ianya satu ungkapan yg x dapat dizahirkan secara batinnya...mngkin mase akn menetukan...jika ade kesempatannya...semua ini akan terungkap juge. .... ...

Sekian..
05.37 am
24/10/2010

No comments: