Wednesday, November 10, 2010

coklat yg sedap










wujud ke manusia yg x suka coklat...ade je kot...skrang ni...org dh mkin kretif buat coklat..mcm2 bntuk..istana lah...bunga la...pastu kalu korg prasan ak ade nmpk kelas membuat coklat...ha...kalau dulu kelas membuat kek je...tp skrang dh ada tuk buat coklat plak...ak mmg suka coklat...kalu tgk gmbr2 coklat yg berkilat gelap2 tu...fuhh....x renti2 lah air liur ni mengalir...dulu org slalu ckp mkn coklat ni menggemukkan...tp sjak 2-3 thun ni ade plak fakta mngatakan yg kenyataan tu x tepat malah coklat ni baek tuk kesihatan...bg ak, coklat ni kalau manis x sdap...lg sedap kalau berkrim...ha...antare bnde yg akan membuatkan air liur ak meleleh satu baldi bile tgk kek coklat yg disirami dengan coklat yg pekat dan berkilat...perghhhh...nk2 kalu ade buah strawberi 2-3 bijik...hoiii...korg pnah tgk crite 'charlie and the chocolate factory' x?...crite ni bes...sgt bes...so sila menonton ye...langkawi mmg famous dgn coklat murah kan...haih..kalu ak pergi sane nk spend rm100 tuk coklat ak sorg pon ak x kesah...ahhahaha...jnji sdap mkn...org ckp mkn ni jgn bkira sgt..ye ke?...ahha..ak stuju ngn kata2 tu...bg akulah mkn tu mmg bnde yg kita buat stiap hari..so knape nk bkira sgt...okey mksud ak kat sni mcm ko nk sgt mkn nasi aym yg harge 4 rnggit...tp ko lbeh rela mkn nasi goreng bujang yg harge 2 rnggit...smata2 sbb ko bleh save 2 rnggit...x rugi kalau skali skale pnuhkan slera kita...kita jgak yg mkn kan...tp kalau dlm poket ada rm4 then ko g mkn ns aym jgk tu laen la crite nye....kembali bab coklat...coklat ni bdak2 mmg suka sgt kan...kalu diorg suka coklat msti diorg suka gula2...tp ak x brape menggemari gula2 ni...so xde la duet ak keluar tuk bli gula2...masa zmn skolah dulu ak biasa jgak bli...pastu ltk dlm loker...kalu sebulan maka sebulan la gula2 tu kat situ menghitung hari untuk ak telan...kwn ak jgk yg habiskan...tp..kalu yg org bg ak mkn pulak..haih...yg ak bli xde plak ak habiskan...yg org blanje lg bes kot...hhaaha...entri hr ni ak nk kongsi psl coklat yg ak suka...slamat menjamu slera...





7. ferarro rocheir...coklat ni besenya ak mkn masa ada org blik dr langkawi ataupun abg akak ak kawen...ak x thu la knape ferarro rocheir ni familiar sgt ngn hantaran org kawen ni...kalau masa akak abg ak yg dulu2 tu besenya diorg guna coklat biasa je...yg stick wane wani kilat2 tu...pastu coklat petak kecik2 tu...ha...pastukan diorg hias sdiri wat bntuk rmh la...gaun la...kan...tp sjak ada nye ferarro rocheir ni diorg lbeh suka guna ni je...rasa dia bes jgk...tp bg ak la...rasa die x se gah harga dia la...haih...x thu la knape...mngkin sbb kecik sgt kot...hahaha...kalu kawen ak la...ak nk bli strawberi yg salut coklat tu...ha...baru la org x pndang ak bsanding....nnti smua duk perhatikan strawberi tu je...xde la ak malu2 kucing ats plamin...okey...cukup berangan shahfri!!


5. choey choco...korang pnah mkn x bnde ni,...xde la coklat sgt...tp coklat jgak...die cam caramel..kacang..coklat...then jdlah choeey choco ni..hah hah...coklat ni mcm cluoud 9 yg besar sket tu...ape ye nmenya...tp coklat ni lg bes...sbb saiz die mini...sambil2 tgk tv ke mmg terbaek r...tp awas kalau gigi berlubang...ak pun x thu dadah ape yg ada kat dlm smpai ak pnah ketagih satu masa dulu...ak snggup kumpul duet smpai 2 3 ringgit semata2 nk bli bnde alah ni...mase tu 50 sen shari pun ssh nk dpt..haha...dulu ak slalu g kedai tu..ak rasa makcik tu pon dh muak tgk ak yg tiap hari nek basikal g bli coklat ni...ahhaha...satu tu seposen je x silap ak...


4. cadbury...coklat ni mmg sume org mkn...nak2 kalu couple2 nih...ahhaha...ada je la kiriman2 yg jnis black forest tu...sbb pompuan mmg suke bnde tu erk..ye ke?..haha..x kisah la..tp mmg sjk zaman skolah dulu mmg cadbury ni jd bhn pnting kalu bcinta...ye dak..ahhaa...kwn ak pnah suh ak bungkus la..buat kad la...ahhaha...ak pnah bace...coklat tu tanda atau simbol cinta...btol ke?...haha..mngkin sbb coklat tu manis..so diorg harapkan mcm tu dlm bercinta...aku?...ak x pnah bg kat awek pon...awek je yg bg kat ak...bhahahaha..tp kalu ak plak ak x brape suka sgt black forest tu...tp ak suka cookies die...ak ske mixed nuts..almond nuts...n ak rase lg bes yg kosong dr black forest kot....coklat cadbury ni kalau mkn bnyk2 muak jgk...teringat plak zmn menengah rndh dulu...kalau akak ak g bndr ak slalu la kirim coklat ni....yg kecik tu kan 2 rnggit lbih je..pastu masti penuh je dlm fridge tu...sorg satu beli ni...al-maklum la adek bradek kome ni ramei..


nmpk x putih2 tu..
3. tobleronce....seingat ak ak start suka mkn coklat tobleronce ni mase akak ak g langkawi..langkawi kan mmg bnyk coklat...murah..bebas cukai kan..knape coklat ni bes...sbb kalu korg prasan dlm tu ade bjik2 halus clr putih...ak pon x thu ape...tp ak suke gila..kalu mkn coklat ni msti ak cairkan dan telan coklatnya dulu..baru lah ak gigit bnde putih tu..bes kot...ggt kat hujung gg..gg kapak tu..kenyal pon ade...hahaha,,,try r...u will love it..hahaha



kit kat bites

2. kit kat...kita brehat sbentar bersama kit kat,,,kata2 tu mmg famous smpai skrang kan...ak x thu lah knape ak suka sgt mkn kit kat ni...ak raselah...biskut die yg jd pnyedapnya...biasa ak beli yg 'stick' besar tu...baru puas hati...kalau stakat yg kecik2 tu lekat celah gigi ak je...kih3..tp berbeza plak kalau kit kat bites...ha...kit kat bites ni kecik2 je...mcm buah guli je...eh kecik sket...sdap dowh...ak br je merasa kit kat bites ni....rasa skali trus jatuh cinta...wah....cnta rase ptama lah katekan....ahahahha....





1. kisses...okey coklat ni kecik tp teramat bes...dengan caramel kat dlmnya...cukup krimnya...fuh...x silap ak ad mcm2 jenis..ade yg inti kacang, caramel, coklat..mcm2 rcara dia balut pun unik...nk bukak kene tarik tag kecik tu dulu...hishh..kecur plak air liur ak nih....nk menitik dh ni....btul la org tua2 ckp...kecik2 cili padi....erk..tp cili pdas...coklat kisses ni pds ke?...x kisah la...yg pnting cklat kisses ni mmg bes...tp ak jrg jumpa la cklat ni...ke mata ak yg rabun?..ntah la...ade x sesapa yg nk blanje ak kisses x?...eh, kisses tu ciuman kan..ciuman pun sesedap coklat ni ke?...

5 comments:

me.eta said...

pehhh. masyuk weyh post kau ni. memang terbayang2 aku

cikdieyla said...

gile ah..kao buat aku lapar..
choc kisses tu mmg ssh nak jumpe..tp mmg sdap gile ah,haha...

shahfri shpie said...

korg kne blanje ak..hahaha

me.eta said...

hamboiiii

shahfri shpie said...

ye la...ak dh sajikan mate korg...korg kne sajikan tkak ak plak..haha