Sunday, January 23, 2011

benda nakal aku pernah buat zaman sekolah..!

kalau nak cerita pasal aku macam mana kat sekolah..huh..segan lah sehhhh...lurus bendul..mungkin masa tu aku x berfikir secara meluas lagi..okeh..malam ni aku xnak buka cerita yg memalukan tu..err..tp benda yg memalukan tu lah akan buat kita senyum kan..hahaha..okay..skarang den nak habak kat hampa semua benda-benda yg nakal aku buat dulu..padahal ade satu dua je..tu pun masa nak last2 skolah sbb masa tu baru aku rasa matang dan mula ada perasaan ganass macam nak bom skolah..hak3..

aku ni penghuni asrama penuh..bukan asrama tu yg penuh..SBP...semangat aku tulis sbp padahal semua org dh tahu..ok..kalau ikut sistem asrama penuh..kerajaan..biasa lah..makanan mesti nak yg sihat2 kan..tp x sihat mana jugak..so kat asrama memang jarang dapat minum air sejuk..kalau sekali minum tu memang rasa macam hari raya pon ade..padahal kat kantin ade je jual..kebiasaan nya..bila tiba prep malam, kitorang akan bawa satu botol besar air masak *botol yg selalu amoy2 bawa tu* yg dah siap-siap kitorang tadah kat water heater lepas smayang isya'...skolah aku xde water cooler!..so setiap malam memang masing2 mngidam nk minum ais..entah penyakit ape ntah..mungkin sbb penat main petang kat padang..haha...untuk mendapat kan ais ni..kitorang memang selalu buat muka seposen g kat kantin mintak ais dengan makcik tu..makcik tu baik..selalu bagi punya lah..


ada skali tu..aku ngan kawan aku mcm biasa nk pergi mintak ais.. dah siap2 bawa botol besar tu dah..tup-tup makcik xde...  dan demi untuk mendapatkan ais tu... kitorang ceroboh masuk dalam kantin tu..hahaha...aku masa tu dh x lurus bendul sgt.. so aku buat tu sbb nk rasa jd jahat jugak hhahaha... entah macam mana aku pon x tahu.. si kawan aku ni mcm tahu2 je camana nk masuk dlm kantin tu.. haha.. dan-dan je dia tahu yg pintu sebelah blakang x kunci.. tp pintu tu diorang sendal dgn tong gas kosong.. so kawan aku ni slow2 tolak pintu...yeahh..pintu berjaya dibuka... perghh.. masa tu aku dh cuak gila dowhh... pastu boleh plak dia suruh aku g ambek ais dlm peti... dia plak nk jaga line..  perghh..dh macam pencuri berwawasan  dh masa tu..aku ni...k etar2 kot.. masa tu neraka.. kena gantung skolah.. kena buang asrama.. kena halau rumah.. semua main lompat-lompat dalam kepala aku.. bengong!.. hahaa.. masa nak ambek ais tu.. aku ade pusing-pusing blakang..m ana lah tahu kot-kot makcik tu pasang penjaga ke, pendamping ke.. saka segala bagai ke.. haha... huh..nasib baik xde... pastu dh selesai ambek ais.. aku pon wat muka slambe dpn member aku ni.. konon-konon aku ni profesional lah.. palehotak kau berjambul.. aku pun selamba nk keluar guna pintu blakang td.. haha.. pastu kawan aku panggil aku..'bahalul..sini lah'..hahahaa... dah sah2 lah kantoi kalau keluar ikut pintu belakang..sapa nk tolak tong gas tu rapat ke pintu balik..jeng3...ahahha..so kitorang keluar ikut pintu depan..pintu tu boleh lock dari dalam..so xde sebarang kesan lah, kesan ais yg separuh hilang ade lah..hahaaha...pastu bila dah masuk kelas... kitorang wat muka selamba mak nyah je...s o ais yg separa haram itu kami kongsi bersama.. hahaha... tp masa akhir tahun kitorang mintak halal dengan makcik tu.. makcik tu baik gila.. kalau petang2 aku lepak kat situ.. selalu bg aku minum air free...  btw, air yg x habis dijual... xpe lah makcik.. saya hargai~..



nak dijadikan cerekarama...mlm2 berikutnya..kat dewan makan sekolah aku...masa tu buah yg kitorang dapat sebijik sorang adalah buah oren...lumrah lah pelajar asrama..pantang nampak makanan lebih..mesti berebut,,so kawan aku ni..bila nampak banyak buah oren lebih..diorang duk pakat2 pi ambik...masa tu..masa senggang antara maghrib dan isya...mlm tu xde ceramah..so kitorang akan spend kan masa untuk baring2 diperut dan peha member2 sambil menghitung awek ni hot dan awek ni x hot..haha..tp biasanya selpas mengaji lah..kadang2 mls ponteng je..ahaksss...so si kawan aku ni td..bijak dan berotak geliga..pergi kantin..n buat air fresh oren...wtf...hahahahahahah...pastu..dan2 kantoi...hahaha...entah la..diorang ckp masa tu ade pekerja kantin, akak tu yg tolong menghasilkan jus oren tu..haha..tp HEM kitorang memang gampang strick wa ckp sama lu..diorang kena gantung x silap..atas kesalahan berada ditempat yg diharamkan pada waktu yg salah..tetttt...ish3..pastu semua geng2 aku yg minum jus tu pon kena panggil..aku igt lg mas tu diorang bawa kat surau...ahhaha..nasib baik aku x minum..dan nasib baik time aku ceroboh tu x kantoi..kalau x..MC percuma la aku..ahahah



huh..nostalgia beb semua tu..aku igt nak tulis pasal aku panjat pagar plak..tp len kali r...entri ni ter panjang plak...hahaha...yg pasal panjat pagar tu..aku fly sebab nk beli aiskrim..haha..~

4 comments:

talibaru said...

fly nak beli eskim. haaha. aku dulu bukan nya fly pon, stkt kuar asrama malam2 je g ds. kena tangkap. bhaahaha. mcm bahangang.

shahfri shpie said...

eta...ds tu ape?...skali pandang lalu aku bace..terlintas disko..ghahahahahah

areripe said...

haha, dah macam italian job. tapi baguslah tak kantoi. Aku nakal ponteng sekolah pergi main counter strike. HAHA!

im already followed your blog!
and if u think my blog interesting, u can do the same thing!

Harus Baca: AMD VS Intel

Nurul Atiqah said...

aha..kelakar:P