Saturday, January 15, 2011

everyone have their own live..!

 lama-lama boleh gila aku camni. errr, x sampai tahap gila kot. siapa kata kawan tu kekal selamanya. everyone have their own life. everyone running the rhythm of their own life. everyone can and will change. ishh, berani aku tulis isu ni. sensitif kot. nanti ada yang terasa plak. huh. biar lah. aku keluarkan pendapat je kot. lalala


aku ke yang x reti nak bergaul..aku ke yang x reti nak ikut orang lain..terkenang, terbayang, terngiang-ngiang suara-suara kat SEMSAS dulu..pagi petang siang mlm ngan member2..even mandi pon sesama kot. aku selalu tidur petang..pastu suruh adik dorm kejut..jalan kat koridor menuju bilik mandi dgn muka baru bangun tidur..budak2 sport lecun dengan peluh aku lecun dengan air liur basi je..haha..masa mandi riuh rendah..lagu ziana zain siti nurhaliza semua keluar..main sambung2 je..ada yg suruh hulur sabun, syampu, errr, masa petang lps main petang masing2 berebut bilik mandi sbb takut lambat turun makan. kalau nasib x baik kena mandi kat tangki bawah..pressure air memang slow..masing2 turun makan bawa kain pelekat..yg junior2 mentah ni semangat siap bawa hanger lg..lepas ambil makanan duk lepak surau jap..pastu baru masuk balik..baca doa reramai..baru makan..kalau time exam..aku selalu mandi awal..pastu g lepak kantin..study sengsorang..pastu dapat air free dr makcik kantin..pastu layan jgn lupa lirik..

lepas makan..g surau smayang maghrib bjemaah..kadang2 ada ceramah..kalau ceramah best yg ada tayang2 videoi memang semua orang x miss..al maklum lagh kat hostel kurang sket medium2 cam tu...kalau agak bosan memang terbongkang kat luar surau..haha..lepas smayang isyak masing2 tukar kain plekat dgn seluar slack kain licin..pastu g prep..ngantuk tido..tp kawan still kat sbelah..masa balik dia kejut..kalau nasib malang kena tinggal..cuak gilaaaa, padahal semua dah plan tunggu kat luar pintu. pastu diorang jerit ramai2..chilake..hahaha makan..ada masa tu kalau kelas bising sangat masa prep semua kena denda duduk kat tapak perhimpunan..huh..

lpas semua aktiviti prep selesai..semua tuju ke dewan mkn..supper plak..sampai kadang2 kitorang g tengok awal2 ape menu mlm tu masa mkn mlm..kalau x sedap semua pakat balik dorm..kat dorm plak main kejar2 lah..kalau jalan2 kat coridor ade lah nampak org potong rambut lah..main kad la..huh..pastu 11.30 ngaji al-mulk..pastu tidur..dekat2 nak exam aku slalu stay up..bilik study sebelah bilik aku je..lapar aku masak r megi..pastu kalu time warden garang bertugas..memang semua diam..aku nk study pun x boleh..peraturan pkul 12 kena ttup lampu..kadang2 adeje yg mnyelinap ke bilik lain.sembang2 sampai pagi...

errrr..sumpah nostalgia....sumpah best...memori  memori dan memori...even peraturan sekolah memang x sebebas sekarang..tp sumpah best..aku rindu gila kat korang...

dekat sini..dulu masa mula2..best kot..malam2 lepak sesama..malam minggu tengok movie sampai pagi..tp skarang..sumpah x best..kadang2 terkilan jugak..tp tu lah..semua org ade life sdiri..

kat sini..pagi aku g kelas..makan tengah hari sesama..kekadang aku bungkus wat balik bilik..petang kalau aku xde kelas aku duk bilik..nak g bilik kwn aku..memasing tidur..ade jugak yg ade kelas..kalau kat semsas petang2 g study kat library..jumpa che kiah..baik gila..aku rindu che kiah..dia baik..mcm mak aku dah kat semsas tu..kadang2 kena marah sebab x bertugas..aku librarian..kat library bace paper..pastu mintak gula2 dngan che kiah..

malam aku kat sini..makan sama2..tapi skrang dh x macam dulu sgt..kadang2 turun bertiga..kadang semua turun..gelak2 memang gelak..part paling best masa makan je la kot..kalu malam minggu...dulu selalu sangat tengok movie..sampai nak muntah..sampai movie tengok kitorang tdur..berimpit2 atas katil..tp skrang..korang masing lepas balik bilik main game..online kat bilik memasing..dan aku terkontang kanting kat sini..kadang2 aku g bilik kawan aku..satu sekolah dulu...dan sekarang satu kelas jugak..ak ceita kat die je lah..dia dengar je..

tu lah..aku sorang2 kat sini..xde life..x macam dulu..kawan akan hilang..kecuali kawan sejati..ade ke kawan sejati kat dunia..everyone have their own life...sampai masa diorang akan ikut hidup mereka sendiri..kalau dia terus ada bersama kita makan dan tidur..that is not friend..that is your soulmate...sementara korang still dengan kawan korang..hepi lah dengan diorang...sebab kawan akan hilang..kalau tinggal pun 2 3 orang je..kawan sejati..

sebenarnya..kat dunia ni kita kena pandai cari ruang..jgn harap semua benda datang bergolek..jangan harap kawan yg datang..tp kita yg kena cari kawan..
~tp kalau pergi kat kawan tp memasing wat hal diorang x de guna jugak..

dan aku..terus disini..=)..walaupun senyuman tu x berapa ikhlas..aku masih nak senyum..
saya okay disini..=)


5 comments:

cik mun said...

alala..fon ak hilang lg sedih..xde tempat nak megadu..huhu

talibaru said...

hey kawan. aku ada. :)

cikdieyla said...

aku pun ada :D

shahfri shpie said...

@CIK MUN....enset aku ilang jugakkkkkkk..

@TALIBARU n CIKDIEYLA...=)

Adibah Hanun said...

Statement atas tu betul. Aku tengah alami benda yang sama. Tak semua akan stay dengan kita sampai mati. Semua orang ada tanggungjawab masing-masing.